
Kundsupport
Här hittar du all hjälp samlad – guider, felsökning, kontaktvägar och svar på vanliga frågor.
Trögt, svajigt eller nattsvart? Påbörja din felsökning här.
Vi hjälper dig att komma igång med din nya anslutning.
Påverkar vår driftstörning din uppkoppling?
Kontakta vår kundservice och teknisk support via telefon eller e-post. Du hittar våra kontaktuppgifter och öppettider nedan.

-
Alla surfar - Inga pågående driftstörningar
Din faktura
E-faktura eller papper? Vilket alternativ passar dig bäst?

Kan vår AI-assisten hjälpa dig?
Sigge är Servanets AI-assistent som finns här för att snabbt och enkelt guida dig rätt. Du hittar honom nere i högra hörnet på alla sidor. Han är alltid redo att svara på dina frågor om bredband, tjänster eller support. Sigge är tillgänglig dygnet runt och ser till att du får hjälp direkt. Behöver du mer personlig service lotsar han dig vidare till rätt person hos oss.

Vanliga frågor
Hur kan jag öka min internethastighet?
För att öka hastigheten på ditt internet går du raka vägen till vår tjänsteportal och väljer den hastighet och leverantör du önskar. Tjänsten aktiveras vanligtvis omgående efter utförd beställning men aktiveringen kan dröja vid eventuella, tekniska problem. Vid frågor om beställd tjänst rekommenderar vi dig att kontakta vald tjänsteleverantör.
Utforska och beställ i Tjänsteportalen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
För att kunna använda din anslutning och beställa tjänster från någon av våra tjänsteleverantörer behöver du ett nätavtal. I nätavtalet ingår en grundtjänst om 2 Mbit/s.
Med ett serviceavtal hos oss byter vi ut, eller reparerar, din tjänstefördelare kostnadsfritt. Välj bland snabb felavhjälpning eller jättesnabb felavhjälpning.
Ibland förändras behoven, och då ska det vara enkelt att avsluta sitt avtal. Här hittar du information om hur du gör, vad som gäller för uppsägningstid och hur du kontaktar oss.
Här kan du läsa mer om våra avtal här.
Har någon grävt av eller skadat en fiberledning?
Har du råkat gräva av eller skadat en kabel? Ring oss direkt och anmäl skadan.
Privatperson: 0200-120 035
Företag: 020-200 635
Kontakta vår kundservice
Öppettider Kundservice
Helgfria vardagar: 8-16
Telefon: 0200-120 035
E-post: info@servanet.se
Eller besök oss på Norra järnvägsgatan 1 i Sundsvall, vardagar 08-16.
Öppettider Teknisk support
Måndag-fredag: 08-20
Helger: 10-15
Vi håller stängt på röda dagar.
Telefon: 0200-120 035 (knappval 2)
Om du/när du kontaktar oss, lämnar dina personuppgifter till oss kommer vi att hantera dessa i enlighet med Dataskyddsförordningen för att kunna hantera ditt ärende.
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Vi är en samverkanspartner till Telekområdgivarna. Det innebär att du får kostnadsfri, opartisk, juridisk rådgivning av dem om dina konsumenträttigheter och skyldigheter. På Telekområdgivarnas hemsida hittar du också svar på de flesta frågorna om avtal och abonnemang på telekomområdet.
Här kan du läsa mer om Telekområdgivarna. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.