Om din tjänstefördelare skulle gå sönder får du, med Serviceavtal Plus, kostnadsfri hjälp inom två dygn – 365 dagar om året. Har du tid att vänta kan du välja vårt Serviceavtal där vi hjälper dig kostnadsfritt inom fem arbetsdagar.
Matrisen hjälper dig att välja rätt!
Lite längre ner på sidan fyller du enkelt i formuläret och väljer det serviceavtal som passar dig bäst.- Att fiberutrustningen är hel.
- Att fiberutrustningen är skyddad med åskskydd/överspänningsskydd.
- Att skadan på fiberutrustningen inte uppkommit på grund av vårdslöshet eller fysisk påverkan
Serviceavtalet gäller endast för den aktiva fiberutrustningen, det vill säga tjänstefördelaren med tillhörande mediakonverter. Skada på fiberkabel innefattas inte av serviceavtalet. Serviceavtalets uppsägningstid är en kalendermånad, räknat från månadsskiftet efter uppsägningsdagen.
I de fall vi inte åtgärdar fel inom två dygn, respektive fem arbetsdagar, utgår vite i form av två månaders fri nätavgift. (Gäller ej vid Force Majeure, skada på fiberkabel, frysskador och i de fall kunden själv åsamkat skadan).