Vi uppgraderar fibernätet under 2022 och 2023!
Under år 2022 och 2023 uppgraderar vi vårt fibernät. Detta för att bibehålla vår redan höga driftsäkerhet i nätet, men också för att enklare kunna felsöka din anslutning vid eventuella fel. Uppgraderingen, som pågått en tid, har varit lyckad och få kunder har påverkats negativt under arbetets gång.
Vi utför arbetet nattetid
Vi kommer att genomföra samtliga uppgraderingar mellan 00.00 och 06.00 nätter mot måndag. För att få veta exakt vilken natt uppgraderingen sker i ditt område behöver du aktivera ditt telefonnummer för sms-aviseringar. Tjänsten är kostnadsfri och du säger upp den när du vill. Klicka här för att aktivera ditt telefonnummer. Öppnas i nytt fönster.
I sällsynta fall kan du behöva återställa din tjänstefördelare efter
det att vi utfört vårt arbete. Följande instruktion hjälper dig att komma i gång med din internetuppkoppling.
1. På kortsidan av din tjänstefördelare hittar du en återställningsknapp, även kallad resetknapp. Har din tjänstefördelare åtta portar (ingångar) så sitter resetknappen på undersidan av tjänstefördelaren (bredvid port 8).
2. Använd ett spetsigt föremål för att hålla in knappen (10 sekunder), exempelvis ett gem eller en hårnål.
När alla lampor börjar att blinka är återställningen klar.
Om det fortfarande krånglar för dig vill vi att du kontaktar oss info@servanet.se, altnernativt slår oss en signal på 0200-120 035
Har du hyresgäster vill vi att du informerar dessa om uppgraderingen.