Teknisk support

Om du har en tjänsteleverantör är det i första hand de du ska kontakta om du har problem med din uppkoppling. Leverantören gör då en felsökning tillsammans med dig och om felet skulle visa sig vara i vårt fibernät så kontaktar tjänsteleverantören oss.

Öppettider teknisk support

På vardagar: 08:00 - 22:00 och helger/helgdagar: 09:00 - 22:00 når du oss på 0200-120 035.

Viktigt att tänka på inför bokat hembesök

  • Om du bokat en tid för omplacering under 50cm och av någon anledning vill flytta den längre än angiven längd vid tidsbokningen, är det av stor vikt att du hör av dig till oss. Detta på grund av att tid och materialåtgång blir större än vid en kortare flytt.
  • Flytta undan möbler och andra eventuella hinder inför besöket då våra tekniker behöver minst en meters svängrum vid arbetsplatsen. Om detta inte är utfört innan besöket, debiteras du för den tid och arbetskraft som krävs för att teknikerna ska kunna genomföra sitt arbete.
  • Är du inte hemma vid överenskommen tid debiteras du med halva kostnaden.
  • Av eller ombokning ska ske 24 timmar innan tid annars debiteras du med halva kostnaden.
  • Om det vid ett hembesök visar sig att felet ligger i din router, dator eller nätverkskabel debiteras du en kostnad på 1200 kr.
.

Behöver du flytta din fiberutrustning?

I de fall du vill flytta din fiberutrustning 50cm eller mindre, betalar du en standardavgift på 1500 kr. Vid en omplacering från 51cm och uppåt varierar priset, detta då beroende på avstånd och tidsåtgång.

3 saker att tänka på innan vi monterar din fiberutrustning

  • Placera tjänstefördelaren i närheten av ett eluttag. (Strömkabelns längd: 150 cm)
  • För att undvika långa kabeldragningar i hemmet rekommenderar vi att utrustningen placeras i närheten av din tv.
  • Utrustningen ska inte monteras i våtutrymmen

Kostnader för vanliga fiberfel

Priserna innefattar utrustning, arbete, restid och är inklusive moms.

Skadad fiber på din tomt

Vad som behöver göras för att laga fibern beror på hur stor skadan är. Beroende på skadan och andra förutsättningar kan priset variera.
  • Svetsa om trasig fiber: 2000 kr
  • Blåsa ny fiber: från 5500 kr

Trasig tjänstefördelare

Om tjänstefördelaren är trasig behöver vi byta ut den till en ny tjänstefördelare. Du kan teckna ett serviceavtal med oss så är du på den säkra sidan om din tjänstefördelare skulle gå sönder.
  • Konvertering av äldre tjänstefördelare (ex. IntelliJack eller AT) till Inteno: 2500 kr
  • Byte av trasig Inteno-tjänstefördelare: 1800 kr
  • Byte av strömadapter till Inteno-tjänstefördelare: 300 kr
Vad är en tjänstefördelare?
Inteno-5portar
Det är fiberutrustningen som installeras i ditt hem. Det kallas även för switch/CPE och kan till exempel vara av märkena Inteno, 3Com eller Allied Telesis
#inlineditbutton