• 1. Beställning av fiber
  • Varför ska jag beställa fiber från ServaNet?
  • Mina grannar får beställa, varför har inte jag fått någon blankett?
  • Jag har ADSL idag, varför ska jag byta?
  • Är beställningen bindande?
  • 2. Anslutning och installation
  • Hur ska jag gräva?
  • Kan jag få ROT-avdrag?
  • Vilken utrustning kommer installeras vid anslutningen?
  • Vem äger fiberutrustningen i mitt hus?
  • Jag har fått min tjänstefördelare installerad, när kommer tjänsterna igång?
  • Jag har tjänster från en annan leverantör, när ska jag säga upp dessa?
  • Jag har ADSL via er sen tidigare, vad händer med det när fiberinstallationen är klar?
  • 3. Ansluten
  • Jag har redan fiber indraget i mitt hus/min lägenhet, hur kommer jag igång och kan använda tjänsterna?
  • Tjänstefördelaren är installerad nere i källaren, hur gör jag för att få internet på övervåningen?
  • Hur gör jag om jag vill flytta utrustningen i min villa?
  • Hur kopplar jag in min utrustning?
  • 4. Tjänster via fiber
  • Vilka tjänster kan jag ha via fibern?
  • Hur gör jag om jag vill öka på internethastigheten?
  • Vad ska jag tänka på när jag ska köpa en router?
  • Vad är det för skillnad mellan trådlöst och mobilt bredband?
  • Vad är skillnaden mellan Öppen- och leverantörsbunden tv?
  • Vad är det för skillnad mellan Telefoni Prio och Telefoni Standard?
  • 5. Avtal och fakturor
  • Varför betalar jag 179 kr per månad?
  • Vad är serviceavtal?
  • Vad har ni för fakturaperioder?
  • Kan jag få e-faktura?
  • Hur säger jag upp mitt avtal?
  • Jag har tjänster i mitt fritidshus, kan jag ha det vilande halva året?
  • Vad händer om jag har avbetalning kvar när jag flyttar?
#inlineditbutton